Bent u niet tevreden?
Wij willen u graag zo goed mogelijk van dienst zijn.
Mocht u echter niet tevreden zijn over onze zorgverlening dan horen wij dat graag van u. Wij willen u vragen om dit in eerste instantie te bespreken met de betreffende medewerker.
Leidt dit niet tot het gewenste resultaat, dan kunt u contact opnemen met de leidinggevende van de medewerker. Belt u dan naar het secretariaat van Autismepunt, te bereiken onder nummer 040-8795062. Zij kunnen u in contact brengen met de betreffende leidinggevende. U kunt ook een klacht indienen zonder tussenkomst van de betreffende zorgverlener of teamleider. U kunt dan terecht bij de klachtenfunctionaris klachtenfunctionaris@autismepunt.nl. U ontvangt uiterlijk na 5 werkdagen een bevestiging van ontvangst en uiterlijk na 21 werkdagen een inhoudelijke reactie.
Uiteraard hopen wij dat wij samen met u de klacht kunnen afhandelen. Mocht dit toch niet lukken, dan vindt u onderstaand informatie over uw mogelijkheden.
Vertrouwenspersoon
Alle cliënten van Autismepunt kunnen in alle stappen van de klachtprocedure een beroep doen op een onafhankelijk vertrouwenspersoon van Zorgbelang Brabant. De vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor, adviseert en informeert u over de situatie, denkt met u mee en kan ondersteunen bij het bespreekbaar maken, indienen of oplossen van een klacht.
De vertrouwenspersoon werkt onafhankelijk van de organisatie en gaat vertrouwelijk om met wat u samen bespreekt. Hij/zij doet niets zonder medeweten en toestemming van u en probeert samen met u eventuele problemen laagdrempelig en in een vroeg stadium op te lossen.
De vertrouwenspersoon is bereikbaar per mail of telefoon.
Telefoon: 013 5942170
Mail: info@zorgbelang-brabant.nl
Meer informatie over de onafhankelijk vertrouwenspersoon kunt u vinden op de website van Zorgbelang Brabant Klachtenloket zorg.
Indien u niet tevreden bent over de behandeling van uw klacht door Autismepunt, kunt u ook uw vraag of klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen u en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden. U bereikt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 070-3105392. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een mail naar info@klachtenloket-zorg.nl. Voor meer informatie kunt u kijken op https://www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg/
De Geschillencommissie
Autismepunt is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg. U kunt ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Uw klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat u en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie hierover kijkt u op https://www.degeschillencommissiezorg.nl/
Wij willen u vragen om dit in eerste instantie te bespreken met de betreffende medewerker. Een open gesprek biedt vaak al een goede oplossing. Leidt dit niet tot het gewenste resultaat, dan kunt u contact opnemen met de leidinggevende van de medewerker. Belt u dan naar het secretariaat van Autismepunt, te bereiken onder nummer 040-8795062. Zij kunnen u in contact brengen met de betreffende leidinggevende. U kunt ook een klacht indienen zonder tussenkomst van de betreffende zorgverlener of teamleider. U kunt dan terecht bij de klachtenfunctionaris. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u binnen 6 weken een reactie van ons.
Autismepunt is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg. Indien u niet tevreden bent over de behandeling van uw klacht door Autismepunt, kunt u ook uw vraag of klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen u en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden. U bereikt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 070-3105392. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een mail naar info@klachtenloket-zorg.nl. Voor meer informatie kunt u kijken op deze link.
De Geschillencommissie
U kunt ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Uw klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat u en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie hierover kijkt u op deze link.